Skip to main content

Region Ø udpeger enhedschef til omstilling af sundhedsvæsenet

Marlene Würgler, enhedschef for CPI i Region Hovedstaden, er udpeget som enhedschef for Omstilling af sundhedsvæsenet i Koncern Sundhed i den kommende Region Østdanmark.

Hun skal lede den nye enhed sammen med Louise Weile i en duoledelse.

Enheden skal omsætte sundhedsreformens ambitioner samt politiske og strategiske initiativer til konkrete forbedringer for borgere og patienter. Den skal blandt andet hjælpe hospitaler og andre samarbejdspartnere med at udvikle, gennemføre og udbrede løsninger, der kan skabe et mere nært, sammenhængende, lige og personcentreret sundhedsvæsen.

”Enheden skal fungere som en motor for at omsætte sundhedsreformens ambitioner, politiske og strategiske initiativer til konkret værdi for borgere og patienter. Vi skal hjælpe vores samarbejdspartnere med at udvikle, implementere og udbrede nye løsninger og initiativer, der bidrager til et mere nært, sammenhængende, lige og personcentreret sundhedsvæsen,” skriver Marlene Würgler på LinkedIn.

Den nye enhed kommer til at samle opgaver og kompetencer inden for blandt andet sundhedsinnovation, forskning, digital sundhed, analyse, prioritering, patientinddragelse, fælles beslutningstagning og forbedrings- og implementeringsmetoder. Også Vælg klogt, Fremtidens ambulatorier, børn som pårørende samt drift og omstilling af opgaveløsningen i eHospitalet bliver en del af enheden.

”Jeg glæder mig til sammen med kommende medarbejdere, ledere og samarbejdspartnere at bygge en ny enhed op om en vigtig fælles opgave – og til sammen at skabe et stærkt fundament for enheden, så den er klar til at bidrage til omstillingen af sundhedsvæsenet fra 1. januar 2027,” skriver Marlene Würgler.