Skip to main content

Region Ø får ny enhedschef med baggrund i kvalitet og forbedring

Louise Weile, kvalitets- og forbedringschef i Region Sjælland, er udpeget som enhedschef for Omstilling af sundhedsvæsenet i Koncern Sundhed i den kommende Region Østdanmark. Hun skal stå i spidsen for den nye enhed sammen med Marlene Würgler.

Louise Weile er ph.d., cand.scient.san. og uddannet jordemoder. I den nye stilling skal hun være med til at samle en række faglige miljøer og skabe en fælles retning for arbejdet med at omsætte sundhedsreformen til konkrete ændringer i praksis.

”Det er en opgave, jeg ser meget frem til, fordi den handler om at være med til at omsætte store ambitioner til konkrete forbedringer for borgere og patienter,” skriver Louise Weile på LinkedIn.

Enheden skal blandt andet arbejde med forbedrings- og implementeringsmetoder, analyse og vidensgenerering, prioritering, kliniknær patientinddragelse, fælles beslutningstagning, sundhedsinnovation, digital sundhed og forskning. Digitale patientrettigheder, Vælg klogt, Fremtidens ambulatorier, børn som pårørende samt eHospitalets drift og opgaveløsning bliver også placeret i enheden.

”Der venter en spændende opgave med at samle stærke faglige miljøer, skabe fælles retning og udvikle en enhed, der kan understøtte den nødvendige omstilling af sundhedsvæsenet,” skriver Louise Weile.

Den nye enhed skal være klar, når Region Østdanmark træder i kraft 1. januar 2027.

”Jeg glæder mig til sammen med medarbejdere, ledere og samarbejdspartnere at bygge en ny enhed op omkring en vigtig fælles opgave – og til sammen at skabe et stærkt fundament for enheden, så den er klar til at bidrage fra dag ét, når Region Østdanmark går i luften den 1. januar 2027,” skriver Louise Weile.