Tidligere Yngre Læger-formand bliver cheflæge i Nordsjælland

Helga Schultz er ny cheflæge på Onkologisk og Palliativ Afdeling på Nordsjællands Hospital.
Hun kommer fra en stilling som ledende overlæge på kræftafdelingen på Sjællands Universitetshospital i Roskilde. Hun er desuden tidligere forperson for Yngre Læger i perioden november 2018 til maj 2024.
Dermed får Nordsjællands Hospital en cheflæge med både klinisk erfaring, ledelseserfaring og en tydelig sundhedspolitisk profil. Hospitalet beskriver hende som en kendt profil med stærk faglighed, solid ledelseserfaring og en markant stemme i den sundhedspolitiske debat.
I den nye rolle får Helga Schultz sammen med chefsygeplejersken ansvaret for at videreudvikle Onkologisk og Palliativ Afdeling. Afdelingen beskrives som velfungerende, og opgaven kommer i en tid med mange omvæltninger på både hospitalet og i sundhedsvæsnet.
